Sint Josephschool presenteert eigen dichtbundel

Op de Sint Josephschool in De Noord was het vrijdag 19 maart feest. Die dag werd de Sint Josephdag gevierd, een dag waarop de school stilstaat bij het Bijbelse verhaal rondom Joseph én stilstaat bij haar kernwaarden: plezier, verbinding, ondernemen, vertrouwen en kwaliteit. Dat gebeurde onder meer met de presentatie van een gloednieuw schoollied en een eigen dichtbundel.

“Als school vinden wij het erg belangrijk om de buitenwereld de school in te halen en in verbinding te staan met anderen”, vertelt Bianca Deinum, directrice van de Sint Josephschool. Daarvoor wordt bewust verbinding gezocht met de buitenwacht. “In december is groep 7/8 op bezoek geweest bij de oudereninstelling Hugo-Waard, om daar kerstliederen ten gehore te brengen. Ook hebben alle leerlingen van de school een kerstlichtje gemaakt en bij Hugo-Waard neergezet, om wat licht in donkere tijden te brengen voor de ouderen die extra hard getroffen worden in deze coronatijd. Met deze activiteit is ons contact met Hugo-Waard tot stand gekomen.”

Pannenkoekendag
Ook in het kader van de Sint Josephdag is opnieuw contact gezocht met Hugo-Waard. Vrijdag 19 maart was namelijk toevalligerwijs ook de Nationale Pannenkoekendag. Bianca: “Normaal gesproken doen wij niet mee aan de Nationale Pannenkoekendag, maar omdat het nu samenviel met onze eigen feestdag vonden we het een perfecte gelegenheid om nu juist wel aandacht te besteden aan deze dag en hierbij de verbinding te zoeken met de ouderen in het verzorgingshuis.” Vanwege corona was pannenkoeken bakken voor de senioren er niet bij, maar op een creatieve manier kon er toch verbinding gemaakt worden tussen de school en Hugo-Waard. Bianca: “Leerlingen uit groep 4/5 hebben kaarten, slingers en een filmpje gemaakt voor de ouderen, wat getoond werd tijdens het pannenkoeken eten in het verzorgingshuis. Daarbij eten wij met de gehele school ook een heerlijke pannenkoek.”

Solderen
De viering van de Sint Josephdag werd afgetrapt met de presentatie van de eigen dichtbundel en het gezamenlijk zingen van het schoollied op het schoolplein. De rest van de dag was er een afwisselend programma voor de kinderen, waar bij ze zich onder meer mochten wagen aan solderen, experimenteren en spelletjes spelen. In ieder klas was er bovendien een activiteit die aansluit bij de kernwaarden van de school. Bianca: “Het was een geslaagde dag, waar we met veel plezier en voldoening op terug kunnen kijken.”

Artikel rodi media 24 maart
Cookie instellingen